Система програм «1С:Підприємство» є платформою і прикладними рішеннями на її основі, які призначені для автоматизації діяльності, обліку та управління підприємством. Платформа «1С:Підприємство» — це база для створення спеціалізованих рішень — конфігурацій, які розроблені на основі платформи і враховують специфіку користувачів, потреб підприємства. Такий підхід дозволяє автоматизувати різні види діяльності бізнесу за допомогою однієї системи.
Гнучкість платформи дозволяє використовувати систему «1С:Підприємство» різним підприємствам:
Автоматизація виробничих і торгових підприємств, фінансових організацій, підприємств сфери обслуговування тощо.
Підтримка оперативного управління підприємством
Автоматизація організаційної і господарської діяльності
Ведення бухгалтерського обліку з декількома планами рахунків і довільними вимірами обліку, регламентована звітність
Широкі можливості для управлінського обліку і побудови аналітичної звітності, підтримка багатовалютного обліку
Рішення завдань планування, бюджетування і фінансового аналізу
Розрахунок зарплати і управління персоналом
Інші галузі застосування
Платформу «1С:Підприємство» сьогодні використовують понад 700 000 організацій. «1С:Підприємство» - це наступна можливость в галузі автоматизації обліку:
Система 1С:Підприємство добре підходить для різного бізнесу. Для малих підприємств з можливістю експлуатації на одному робочому місці і безкоштовним оновленням. Інші версії дають можливість розширятися додатковими робочими місцями на одне, п'ять, десять, двадцять, п'ятдесят, сто чи й п'ятсот робочих місць, також модифікуватися, розширяться новим функціоналом для потреб організації. Для оновлення програми і консультаційної підтримки необхідно придбати ІТС (інформаційно-технічне супроводження).
Програма 1С:Підприємство може працювати у файловому режимі бази даних так і Клієнт-серверному варіанті. Для роботи програми в Клієнт-серверному варіанті крім ліцензій на програму 1С:Підприємство і додаткові робочі місця необхідно придбати ліцензію на Сервер 1С Підприємство і вибрати один з декількох варіантів платних або безкоштовних SQL серверів, платні: Microsoft SQL Server, Oracle Database, безкоштовні PostgreSQL, IBM DB2. Робота в Клієнт-серверному варіанті забезпечує більш швидкий доступ до даних і кращий захист інформації в порівнянні з файловим варіантом.
Система 1С:Підприємство підтримує роботу з широким спектром торгового обладнання: фіскальні реєстратори, ваги, POS термінали, сканери штрих-кодів, принтери штрих-кодів , датчики обліку відвідувачів.
Система 1С:Підприємство дає змогу автоматизувати роботу торгових агентів, експедиторів за допомогою мобільних пристроїв (смартфонів, планшетних комп'ютерів, КПК) під управлінням операційної системи Android. Це дозволяє зібрати інформацію про замовлення та відобразити розрахунки з клієнтами поза офісом і оперативно передавати її для подальшої обробки в центральну базу.
Програма 1С:Підприємство складається з двох компонентів інструмент розробки (Конфігуратор) і сама готова програма, тобто прикладне рішення (Конфігурація ).
Компанія поставляє ряд типових рішень для вітчизняного ринку:
Розділ бухгалтерський облік- включає в себе функціонал для ведення повного бухгалтерського обліку на підприємстві з отриманням результуючої звітності: оборотної сальдової відомості по рахунках, балансу і звіту про фінансові результати, регламентованої звітності. Містить спрощений спосіб ведення заробітної плати, обліку виробничих операцій, торговельної діяльності.
Розділ управління торгівлею - містить можливості для організації роботи в оптовій і роздрібній торгівлі: облік складу, облік продажів, облік взаєморозрахунків, ціноутворення, акції знижки.
Розділ управління взаємовідносинами з клієнтами - дає можливість: накопичувати корисну інформацію про клієнтів, розділяти клієнтську базу на сегменти, реєструвати взаємодії з ними, проводити масові розсилки.
Розділ зарплата - дозволяє проводити розрахунок зарплати будь-якої складності, вести кадровий облік співробітників, будувати програми мотивації, навчання та атестації співробітників.
Розділ управління виробництвом - дозволяє планувати і враховувати виробничі операції, оцінювати завантаження виробничого обладнання, розраховувати попередню і фактичну собівартість випуску продукції.
Розділ фінансовий облік - дозволяє управляти фінансовим станів підприємства за допомогою складання різного роду бюджетів і контролю їх виконання.
Розділ документообіг - дозволяє вести документообіг підприємства в електронній формі: завантажуючи різного роду документи підготовлені текстовими процесорами або відскановані, в програму, присвоювати їм вхідну вихідну нумерацію, підтримує процеси узгодження і затвердження документів.
Також існує ряд спеціалізованих рішень: Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства, Бухгалтерія будівельної організації, які мають потрібний їм функціонал.
Конфігурації програми 1С:Підприємство підтримують обмін між собою. Наприклад, конфігурація Бухгалтерія може обмінюватися обліковими даними з конфігурацією Управління торгівлею, Зарплата і Управління персоналом, Конфігурація Управління невеликою фірмою з програмою Бухгалтерія і т.п.